2010

Jaha då var det nytt år då.
Igår kväll såg jag den vackraste månen jag sett, den var så fin.

Jag och min pojkvän var hos mina föräldrar hela dagen, vi fikade lite kakor och läsk. Sedan åt vi potatisgratäng och kyckling kryddad med Chocco&chilikrydda. 
Min syster kom med hennes döttrar under tiden vi åt mat. Tur att de inte stannade länge. Jag blev uttråkad och visste inte vad jag skulle hitta på och min pappa föreslog att vi skulle spela något spel. Det var länge sedan vi gjorde det. Mamma och jag spelade Kinaschak flera gånger, jag vann bara två av åtta gånger. Sedan spelade vi ett spel som heter Ett skepp kommer lastat, det är en spelplan med en ring med bokstäver och en pil man snurrar. Det finns 24 papperslappar med kategorier och man ska komma på ett ord på den bokstaven pilen har stannat på. Det är inte helt enkelt, ibland lättare och ibland svårare.
Vi testade ett spel som heter ordyatsie men det var knepigt att förstå hur det fungerar så vi testade bara.

På kvällen kom min äldsta brorsdotter, hennes "syster" och min ena systerdotter en snabb sväng och pratade en stund. Min brors mellandotter ringde och hälsade gott nytt år.

Vi satt sedan och fikade och tittade på dansk tv, AQUA på Tivoli, sedan i somras.
Någon champange hade vi inte men äppelcider som vi skålade in året med, det fick duga med det.
Jag filmade raketerna men har ännu inte kollat hur klippen blev, ska kolla sen.

Hoppas ni får ett bra år!


Det ska jag försöka ha i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0